BhPias VANLIGASTE FRÅGOR
Visst är det smidigt att kolla om någon annan undrat samma sak som du? Hittar du inte svaret här så är kontaktformuläret nästa steg, hör av dig så svarar jag så fort jag kan!
Måste jag boka tid för att handla hos BhPia?
Svar: Ja. Alltid. Det är gratis vardagar fram till kl 18, övriga tider bokas i mån av tid och kostar 100 kr/person. Jag och min familj bor på samma adress och jag kan inte hjälpa dig när jag är ledig eller upptagen med andra kunder. Inget konstigt med det men bra att veta för dig. Vill du beställa en favorit utan att prova går det bra, hör av dig till mig så hjälper jag dig!
Kan du lova att min storlek och modell finns i butiken?
Svar: Nej, det kan jag inte! För att erbjuda ett så stort utbud som möjligt både storlek- och modellmässigt har jag varken dubbla storlekar i lager eller samma storlek på samma modell i olika färger. Det fiffiga är att du som kund har tillgång till hela sortimentet från mina leverantörer vilket betyder att om din storlek, modell eller favoritfärg saknas beställer jag hem den. Det tar ca 2-7 dagar, ibland längre tid. Provar du rätt storlek och modell och gillar färgen så får du självklart med dig produkten direkt!
Hur hittar jag till BhPia?
Svar: Se vägbeskrivning här! Vissa kör fel men om du kollar upp innan du åker vart Lillebacka 15, 432 96 Åskloster ligger och håller ögonen öppna efter den stora vita skylten längs gamla E6 och sedan följer de andra två skyltarna så kommer det gå bra! Du letar efter ett gult hus, parkerar gör du enklast mellan huset och garaget, det är skyltat dit också. Det kommer gå bra, you can do it!
Finns det BH utan bygel?
Svar: Ja, det finns ett par modeller utan bygel men jag kan aldrig få en BH utan bygel att sitta lika bra som en med för när bygeln saknas kan jag inte dela bysten och ge det stöd jag vill. Däremot har de allra flesta som normalt inte kan använda bygel inga problem när jag provar ut då jag sätter bygeln när bröstet börjar, ofta lite längre bak mot armhålan är kunden tidigare gjort. Byglar som skaver är hemskt! 8 av 10 har fel storlek så jag förstår absolut att byglarna får skulden för obehagliga upplevelser, ge mig en chans så hoppas vi att du är en av dem som haft fel storlek tidigare!
Jag kan inte besöka butiken men kan skicka mina mått, kan jag handla hos BhPia då?
Svar: Nej. Om jag mäter mig själv så som tabellerna på "vanliga" kedjor visar får jag 90C. I verkligheten använder jag oftast 70I. Men inte alltid, det beror på vilken modell jag provar. Detta tar inte måttbandet hänsyn till och kommer aldrig att göra. Att prova ut en BH är så mycket mer än dina siffror under och över byst och jag säger med stolthet att för att kunna ge dig den bästa servicen krävs det ett personligt möte där jag får prova ut din riktiga storlek och se vilka modeller du passar i. Vet du däremot exakt vad du är ute efter får du mer än gärna beställa via mig, då gör det inget att det varken är ånger- eller bytesrätt på det du köper. Kontakta mig här!
Jag köpte en bikini hos dig i våras men har ångrat mig, kan du ta tillbaka den?
Svar: Nej, jag ger inte ånger- eller bytesrätt på bad- och underkläder. Förutom att det normalt inte går att byta eller lämna tillbaka intimprodukter i andra butiker heller så anpassar jag hela tiden beställningarna jag gör efter vad som sålts vilket betyder att om kunden kommer veckan därpå och vill lämna tillbaka en storlek så får jag dubbla storlekar i lager vilket inte är försvarbart ekonomiskt. Mitt mål är att erbjuda så många storlekar som möjligt eftersom jag inte vet vilken storlek mina nya kunder har när de kommer till mig. Hos mig får du mer tid än hos någon annan, det är hela vitsen med att boka tid. Därför har jag många nöjda kunder som kommer tillbaka vilket är väldigt fint.
Vart kan jag se produkterna BhPia säljer?
Svar: Du kan se ett smakprov på kollektionen under fliken Look Book men det finns ingen sida med hela utbudet då det ändras varje vecka. Ett tips är att följa mig på Instagram och/eller Facebook, där delar jag nyheter som kommer in men även "gamla godingar". Följ mig!
Kan jag ringa och boka tid för provning?
Svar: Absolut, men bli inte besviken om jag inte kan inte kan svara. Kanske står jag med en kund eller är upptagen med något annat, t.ex handlar mat eller befinner mig i bullrig miljö. Vill du att jag ringer upp dig skickar du ett sms med ditt namn, jag ringer inte upp nummer jag inte har inlagda i telefonen. Enklaste sättet att boka tid på är att klicka på knappen nedan så kommer du till bokningssidan och kan se vilken tid som passar dig bäst!
Min BH har gått sönder, vad gör jag nu?
Svar: Hör av dig till mig! Det är reklamationsrätt i ett (1) år från inköpsdatum, detta gäller ej om produkten utsatts för yttre påverkan som t.ex en tvättmaskin eller om spetsen fastnat i en vass ring eller liknande. Däremot gäller reklamationsrätten om en söm inte håller måttet eller om det är någon annan defekt på varan. Oftast kommer de få reklamationerna jag har direkt då det handlar om fel i tillverkningen. Ett kännetecken min leverantör kolla på är hur storlekslappen ser ut, finns det ingen text kvar betyder det att plagget använts mycket (vilket jag såklart vill) men det kan vara svårt att få igenom en reklamation om det beror på slitage. I vilket fall, hör av dig till mig så kollar vad som gäller i varje unikt fall!
Ett vanligt fel många gör är att det tar på sig sin BH på fel håll, alltså knäpper fram och vrider runt. Då töjs omkretsen onödigt mycket och byglarna hamnar i spänn vilket kan skada både bygel och kanal på sikt. Något som inte heller är ovanligt är att omkretsen knäpps bak eller i sidan (egentligen bra!) men att byglarna pekar neråt (som ett M). När kunden sedan fäller upp byglarna genom att dra i banden blir det ett stort tryck på byglarna, speciellt i större storlekar och de kan faktiskt knäckas vid för stort tryck.
Jag vill att det ni köper ska hålla så länge som möjligt och då är omhändertagandet av plagget superviktigt. En väldigt varm handdukstork kan smälta tyget, en glömd bikini efter poolbadet i solen kan blekas om den ligger där för länge och om något fastnar i tvättmaskinen räknas det inte heller som fabrikationsfel. Men! Är du osäker så fråga mig, att fråga är gratis!