Nyheter

Vanliga Frågor & Svar

 

Hur beställer jag i webshopen?

Svar: Maila Din storleksförfrågan till order@bhpia.se, jag svarar personligen på Dina frågor och tillsammans försöker vi hitta fram till vilken storlek Du skall beställa. Om storleken finns i lager eller ej ser Du när Du väljer Din storlek i rullmenyn på varje produkt.

Du får mer än gärna boka tid i min butik strax norr om Varberg! Storlekar som inte finns i lager beställs hem från min leverantör vilket betyder att om en beställning på tre olika produkter görs och två av dem returneras har det köpet skapat minus på mitt konto. Hos mig handlar mina kunder för att de vill ha personlig hjälp för att hitta rätt, jag rekommenderar alltid att om möjligt prova ut i en specialiserad underklädesbutik med kunnig personal för att hitta rätt. Hjärtligt välkommen att boka tid för utprovning!

Vill Du hellre beställa hem olika storlekar för att prova Dig fram själv kommer jag och Du överens om vilka storlekar och modeller Du skall testa som finns inne i eget lager. På det sättet får Du snabb leverans och jag behöver inte gå ekonomiskt back, win-win!

Vill Du inte ha personlig service och klicka hem produkterna direkt i webshopen? Lugn, det finns garanterat andra större nätbutiker som passar Dig bättre i så fall. Hos mig handlar mina kunder för att de värdesätter min kunskap, min erfarenhet och tiden de får tillsamman med mig för att komma fram till vad som passar just hens kropp bäst. Hoppas vi ses snart! 

Vilken storlek ska jag beställa? Engelsk (UK) eller europeisk (EU)?

Svar: Omkretsen beskrivs som den alltid gjort, t.ex 70, 75 osv. A till D-kupa skrivs på samma sätt i både EU och UK, UK DD är EU E och vi skriver båda kupstorlekarna: 75 DD/E = UK 34DD och EU 75E. Det Du som kund behöver veta är om det är t.ex en EU F-kupa Du vill beställa eller en UK F-kupa. EU F-kupa heter "E/F" och UK F-kupa heter "F/G". Det är ALLTID den engelska kupstorleken som skrivs först, den sista bokstaven är alltid europeisk. Tills för något år sedan skrev våra engelska leverantörer alltid samma kupa på både EU och UK men eftersom många inte visste om det blev det problem för vissa kunder och man valde att ändra benämningen, däremot är storlekarna exakt samma som för och inga ändringar har gjorts på kuporna som några trott.  

Den engelska storleken översätts till europeisk vilket kan bli förvirrande under tiden då dubbla storlekar skrivs ut, t.ex kan det stå EU75FF och UK34FF på t.ex en BH från Freya, vid nästa leverans står det EU75H och UK34FF. Det är samma storlek som anges, vi kommer fortsätta skriva både engelsk och europeisk storlek för att minska risken för missförstånd: t.ex 75FF/H. 

Osäker? Självklart kontaktar Du oss om Du blir fundersam!

Varför är det olika leveranstid på produkterna?

Svar: BhPia vill erbjuda ett stort utbud både när det gäller storlekar, modeller och färger.
Det finns tyvärr ingen möjlighet för oss lagerhålla en produkt i varje storlek konstant då de ofta finns över 50 unika storlekar per produkt.
Mycket finns hemma för omgående leverans, om inte beställer vi större delen av våra exklusiva produkter från England vilket ger en leveranstid på 1-4 veckor. Vi tycker ett stort utbud är viktigare är snabb leverans och hoppas på Din förståelse. Vanligtvis skickar vi beställningsvaror inom 14 dagar men vi lovar hellre för lite än för mycket!

Varför kan jag inte lägga en beställning i webshopen?

Svar: Jag är en liten butik med många olika storlekar och modeller i lager och jag vill alltid hjälpa mina kunder personligen för att hitta rätt underkläder. Efter många års försäljning på nätet märker jag tydligt att kunder som provar fysiskt men min hjälp är mycket nöjdare än de kunder som handlar direkt via nätet utan vägledning från ett BH-proffs som mig. För att beställa, skicka din orderförfrågan till order@bhpia.se så återkommer jag till Dig! 

Varför är vissa varor "Limited Edition"?

Svar: Precis som i en vanlig fysisk butik finns det vissa produkter som finns inne under en längre tid, dessa kan BhPia beställa hem ett flertal gånger, perfekt för Dig som kund! Andra produkter kan endast beställas vid ett tillfälle, sk säsongsvaror,  vilket gör att storlekarna tar slut snabbare än i föregående exempel. Finns inte varan i vårt eget lager finns den inte, dock gör jag gärna en förfrågan till vår leverantör efter just Din storlek. Kontakta oss om Du hittar en favorit som inte finns i Din storlek. Fråga kan man alltid göra!  

Hur hittar man till BhPias show room?

Svar: Vårt Show Room ligger längs G:a E6 mellan Varberg och Kungsbacka 10 km norr om Varberg. Följ skylt mot BhPia 1, sväng höger efter brevlådorna och sedan vänster uppför en liten backe. Gult hus nummer 15. Öppet när Du vill, välkommen att boka tid! 

Hur hittar jag rätt storlek?

Svar: Se storleksguide. 

Kan man köpa presentkort hos BhPia? 

Svar: Visst kan man det! Du skickar ett meddelande till oss med summan Du vill köpa så kontaktar vi Dig så snart vi kan med mer information. Glöm inte att registrera Dig på hemsidan så vi har Dina uppgifter. Presentkort betalas direkt till vårt Bg och hämtas direkt i butik eller skickas med post om så önskas. Presentkortet gäller i ett (1) år, boka gärna tid för utprovning här

Min BH passar inte, vad gör jag nu?

Svar: Har Du handlat direkt hos mig i butiken och fått med Dig produkterna hem gäller inte ånger- eller bytesrätt. Se mer info i mailet som skickats till Dig. Har Du beställt något och hämtat upp påsen utan att prova igen har Du tre (3) dagars bytesrätt vilket betyder att Du kan byta till en annan produkt eller spara summan som tillgodokvitto till ett senare köp. Underkläder räkna som intimprodukter och omfattas normalt inte av ånger- eller bytesrätt.

Hos BhPia har Du som handlar via mail och inte fått hjälp att prova ut fysiskt i butik däremot 14 dagars retur- och ångerrätt. Fraktkostnader återbetalas ej. Du som kund betalar frakten tillbaka till oss. 14 dagar räknas från det att Du får ett meddelande om att Ditt paket finns att hämta hos Ditt postombud. 

Vill du byta en produkt till en annan storlek ber vi Dig kontakta oss för rådfrågning om ny storlek, vi kan då beställa hem en ny produkt till Dig och på det sättet korta leveranstiden.
Ibland blir det fel och då finns vi på plats för att hjälpa till! Det är mycket enklare att prova direkt i butiken, då känner Du att produkten sitter bra direkt och slipper kostsamma och tidskrävande byten.

När jag mottagit och godkänt returen skickar vi ut den nya produkten till dig gratis. Returkostnaden står Du som kund för, det spelar ingen roll om det är delar av eller en hel order. Vi står för kostnaden av ett byte, vill kunden göra ytterligare byten debiterar vi endast för extra porto, 59 kr. Postförskott eller efterkrav accepteras ej, är varan smutsig bekostar kunden frakten tillbaka. Sena returer skickas automatiskt tillbaka, kunden debiteras då ytterligare en frakt och hanteringskostnad på 100 kr.
Glöm inte att fylla i information om vem som returnerar varan. Se mer info på nästa fråga.


Returer skickas till:

BhPia

Att: Pia Ericson

Lillebacka 15

432 96 Åskloster  

Jag har använt mina nya underkläder men vill returnera/byta dem, hur gör jag nu?

Svar: BhPia tar inte emot använda produkter, förutsatt att det inte handlar om ett fabrikationsfel förstås. Allt kan hända, kontakta oss hellre en gång för mycket än en gång för lite.
För att returnera en produkt krävs att lappar och emballage är kvar och att plagget är fläck- och luktfritt. En självklarhet för de flesta men inte för alla. Returer granskas noga, BhPia betalar inte tillbaka pengar för produkter vi anser är använda, de skickas tillbaka till avsändaren direkt som även debiteras en extra frakt- och hanteringskostnad på 100 kr.
Detsamma gäller returer som är oss tillhanda efter det att ångerrätten på 14 dagar överskridits.
REA- och fyndvaror bytes ej. Underdelar endast vid obruten plombering, gäller även bikiniunderdelar. 

Jag har mottagit en bristfällig/trasig vara, vad gör jag nu?

Svar: Självklart tar vi tillbaka varan omgående om något sådant skulle hända.
Det är mycket sällan det inträffar men om olyckan är framme kompenserar vi Dig för frakt och ersätter om möjligt Dig med en ny vara alt pengarna tillbaka. 

Kan jag specialbeställa produkter hos BhPia som inte finns i webshopen?

Svar: Vi strävar alltid efter att erbjuda ett så stort utbud som möjligt av exklusiva underkläder i rätt storlekar. Är det ändå något Du saknar är Du välkommen att höra av Dig med önskemål så kan vi kolla upp om det finns möjlighet att hjälpa till. Observera att specialbeställningar inte innefattas av ångerrätten på 14 dagar. Vi kan INTE ta tillbaka udda produkter eller byta dem till något annat.

Jag ångrar mitt köp och vill inte att ni skickar paketet, vad händer nu?

Svar: Kontakta BhPia omgående så vi kan makulera Din beställning och Du slipper extra kostnader.
Har paketet redan skickats ber vi er returnera det. För outlösta paket hos Postensombud debiteras en avgift på 250 SEK för frakt och returhantering. Ev faktura/extra avgifter för den ursprungliga ordern tillkommer. 

Hur tvättar jag mina underkläder på bästa sätt?

Svar: Se tvättråd. 

För övriga frågor ber vi er kontakta oss, alla frågor är välkomna! Vi svarar så fort vi kan!

För att skicka en fråga, klicka här.